ETNA ECM173

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA ECM173 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Arthur Bandur 13-02-2012
Geschreven voor: ETNA ECM173

Ik heb dit apparaat besteld en in gebruik genomen. Feitelijk ben ik over bijna alle functies tevreden behalve de (hetelucht)oven. Met brownies bakken werd het gewoon niet gaar... Daarom oventemperatuur meter aangeschaft en gemeten. Dan blijkt dat ingesteld op 230 graden de temp onder niet boven de 150 graden komt en bovenin niet boven de 200gr. Apparaat retour en nieuwe ontvangen... Echter ook met dit apparaat het zelfde probleem... Uiteindelijk heb ik na bemiddeling van electro-magazijn.nl m'n geld terug gekregen... Zie hieronder het antwoord:
"Na overleg met ETNA, hebben wij besloten om u aangekochte magnetron te crediteren en u het geld terug te storten. Waarschijnlijk zal dit ‘probleem’ zich blijven herhalen. De meeste combimagnetrons van dit kaliber zullen de aangegeven waarden bij de functie heteluchtoven niet halen. Daar deze er eigenlijk niet voor gemaakt zijn. Er zit een functie op om misschien een cake te bakken maar een echte heteluchtoven vervangt deze niet. Dit komt omdat ze de warmte niet vast houden. Deze apparaten zijn minder geïsoleerd en daarom verdwijnt de warmte snel."

hadievin 11-05-2010

---------- update review, 11-05-2010 ----------
Na dit positieve bericht toch ook wat tegengeluiden:

Wij hebben de combimagnetron ruim een jaar in ons bezit. Als je op twee plateaus bakt (bijvoorbeeld bij broodjes of pizza's) wordt de bovenkant aanmerkelijk sneller gaar dan de onderkant. Dit betekent in sommige gevallen bijna verbrande broodjes op het bovenste rekjes en nog half gebakken broodjes op het onderste rek. We hebben alle standen al geprobeerd, maar helaas zonder gewenst resultaat.

Verder is het lampje nu al voor de derde keer kapot gegaan.

De vormgeving en bedieningsgemak zijn wat ons betreft dik in orde.

---------- 1e review, 18-08-2008 ----------
Qua design een mooi apparaat (okay, smaken verschillen). Magnetron doet z'n werk uitstekend. Echter de oven zijn we ontevreden over. We hebben alle standen uitgeprobeerd en de handleiding nog eens drie keer doorgelezen, maar broodjes afbakken eindigt steevast in bijna verbrande bovenkant en nog niet gare onderkant. Zeker wanneer je de twee rekjes boven elkaar gebruikt. Dit probleem hadden we niet bij onze vorige combimagnetron.
Het lijkt erop dat de warmte niet goed verdeeld wordt. Bij gerechten die langer in de oven moeten (vanaf 20 minuten) lijkt het beter te gaan.

Misschien doen wij iets verkeerd en mocht iemand een tip hebben, dan horen we het graag.

Arthur Bandur 13-02-2012

Wij hebben deze combi magnetron 2x retour gestuurd en inmiddels ons geld retour. De heteluchtoven (bij beide apparaten) ingesteld op 230gr komt gemeten onderaan niet boven de 150graden en bovenin 200 graden... Dus de ingestelde temperatuur wordt niet bereikt en er is een groot temperatuur verschil tussen boven en onder.

Zie hieronder het antwoord van electro-magazijn.nl die overigens alles prima afhandelde..

Wellicht goed te weten dat Etna het probleem erkend.

alibabbar 09-05-2010
Geschreven voor: ETNA ECM173

Prachtige combi dit, zeer mooi qua afwerking en algehele bouwkwaliteit. Alles voelt zeer solide aan, van de stevige deur tot de solide druk en draai knoppen. Aan alles voel je gewoon dat het kwaliteit is.

De bediening is zeer eenvoudig, zonder het boekje te lezen zal het voor iedereen duidelijk zijn omdat het zeer intuïtief werkt door middel van enkele druk knoppen (keuze tussen magnetron, oven, grill, etc) en een handige draaiknop om de temperatuur en tijd mee in te stellen.

Verder doen alle functies het goed. Alles werkt zoals je zou willen, echt een absolute aanrader. Bakresultaten zijn uitstekend, oven heeft ook een vermogen dat (veel) hoger ligt dan veel andere modellen hebben.

Al dat moois ook nog eens voor een zeer concurrerende prijs...wat wil je nog meer?

magichein 23-02-2012

hahah.. jij bent zeker ontwerper bij Etna zeker.. lijkt tell sell wel hoe je er mee omgaat.. succes hey !

banski 25-08-2009
Geschreven voor: ETNA ECM173

Ma 1 maand gebruik ging een draaiplateau kapot. Dit spatte gewoon uit elkaar in vier delen tijdens het koken.

De servicedienst zegt dat de garatie niet geldig is voor de glazen onderdelen.

Ik mag verwachten dat ook een glazen onderdeel van de magnetron bij normaal gebruik niet na 1 maand stuk gaat.

Ger. 15-08-2009
Geschreven voor: ETNA ECM173

Prima combimagnetron,makkelijke bediening,en werkt ook heel goed.Ik ben er gelukkig mee!
Had 2 maanden een LG,grote puinhoop! Bij Its gekocht de LG,garantie bij Its zoals bij LG is helemaal niets! Nu de Etna bij een E,P winkel gekocht,daar is de service tenminste een stuk beter!

foksuk70 10-06-2009

Prima ding.

Deze magnetron is wezenlijk beter dan onze vorige en verwarmt goed gelijkmatig. De oven is lekker snel op temperatuur en de bediening is eenvoudig (maar niet vanzelfsprekend). Ook wij ervaren dat de oven onderin minder heet wordt dan bovenin, maar dat is bij ons niet problematisch.

Verder ziet hij er mooi uit, maar is hij door die enorm grote lelijke bult achterop eigenlijk niet geschikt om los te plaatsen.

Verder is de prijs bij de goedkopere winkels erg concurrerend. Snel kopen voordat de voorraad op is zou ik zeggen.

C. Mens 29-04-2008
Geschreven voor: ETNA ECM173

Ik heb onlangs deze combi magnetron gekocht en ben er zeer tevreden over.

Hij doet wat hij moet doen en straalt een kwaliteitsgevoel uit. In het begin kwamen er nog wel wat minder frisse luchtjes uit maar dat blijkt bij de nieuwheid te horen. Verder is het een echte aanrader.

Carlo123 09-09-2007
Geschreven voor: ETNA ECM173

Dit model na lang vergelijken gekocht via een internet winkel dit was tientallen euro,s goedkoper dan in de winkel.
De magnetron combi doet z'n werk prima en is makkelijk in gebruik (geen poespas).
Het is gewoon een aanrader .